miércoles, 11 de marzo de 2009

Los árboles amigos

Descubro hoy una recopilación de artículos, Els Arbres d'Alaró, que desde 2005 va publicando Joan Vicenç Lillo i Colomar en la web Amics Arbres. Unos textos interesantísimos porque desgranan las características y particularidades de los árboles más presentes en Mallorca y a menudo se incluyen anotaciones históricas y literarias. El texto empieza con una bonita canción infantil, que resume la esencia de la publicación y el inmenso valor de los árboles:

“Un arbre us diu si fa vent o no, si la terra és seca o humida.
Les fulles us diuen si ve la tardor, un arbre mai no diu mentides.
Un arbre us diu quin és el seu nom i el tronc us dirà la seva edat i diu bon profit si ensenya els seus fruits.
Un arbre diu sempre la veritat”.

(un árbol os dice si hace viento o no, si la tierra está seca o húmeda. Las hojas nos dicen si viene el otoño, un árbol nunca nos dice mentiras. Un árbol nos dice cuál es su nombre y el tronco nos dirá su edad, y dice que aproveche si enseña sus frutos. Un árbol nos dice siempre la verdad)

Por cierto que en la misma web (Amics Arbres, en realidad un blog colaborativo, es decir escrito por manos diversas) hay una exquisita recopilación de poemas y canciones relativos a árboles, que mantiene en este caso F. Mas i Castanyer. En resumen, muchas y buenas ideas para conocer mejor los árboles de mi jardín.

4 comentarios:

Joan Vicenç dijo...

Gràcies per el teu comentari. Darrerament estic un poc peresós, però encara tenc una llista llarga d'arbres d'Alaró dels que parlar. Tens molta sort de tenir i estimar un hort. Salut!

JV

aprendizdepanadera dijo...

Uep Joan Vicenç quin honor tenir un comentari teu.
Justament avui un amic comú, en ToniFont, m'ha parlat de tu (casualitats de la vida...)
Jo li demanava consell sobre un caquier bord que tenc, n'he comprat un de bo i voldria treure-li un esqueix per empaltar-ho a l'altre. M'ha dit que ets un bon empaltador. Si tens qualque consell serà ben benvingut :-)

Maria Jordà dijo...

Hola,
Cercam empaltador per unes figues bordes a Pina.
Coneix algú. Que pugui estar interessat?
Gràcies

Maria Jordà dijo...

Hola,
Cercam empaltador per unes figues bordes a Pina.
Coneix algú. Que pugui estar interessat?
Gràcies